Uitrol Edge Computing bij Delhaize

klanten getuigenissen
published on 22-04-2021
#edge computing

context

« IT werd in de supermarkten met verschillende individuele partijen die elk hun eigen servertoestellen beheerden georganiseerd. Die aanpak werkt niet meer bij Delhaize. We waren op zoek naar een enkel platform, waarbij we alles op de platforms konden virtualiseren. Een soort van hypergeconvergeerd systeem, of een klein datacenter in de winkel dat al deze derden in staat zou stellen om virtuele apparaten te hebben op wat wij onze one box noemen. » Rolf Vanden Eynde - Manager of Strategic Infrastructure Planning & Innovation at Ahold Delhaize

belangrijkste uitdagingen

  • Delhaize had een volledige infrastructuurvernieuwing nodig om verouderde hardware te vervangen
  • De bestaande IT-infrastructuur was duur en arbeidsintensief om te beheren
  • Er was behoefte aan verbetering van de IT-beveiliging in de winkel
  • Er was een groeiende behoefte aan ondersteuning van hogere SLA's voor kritische werklasten
  • Verbetering van de disaster recovery was essentieel
  • Het toekomstbestendig maken van de IT-omgeving met de mogelijkheid om op verzoek te schalen was nodig

Rolf Vanden Eynde legt uit: « Vroeger was onze IT-omgeving opgezet met verschillende derde partijen en had elke leverancier een andere server en apparaat in de supermarkt. Dit betekende dat elk van hen zijn eigen toegang nodig had, hetzij handmatig, hetzij op afstand. Bovendien verschilde niet alleen elke oplossing per winkel, maar het feit dat veel van onze platforms op verschillende tijdstippen werden aangekocht betekende dat de economische levensduur heel anders was. »

Het werd moeilijk te beheren, niet alleen tussen winkels, maar zelfs binnen individuele winkels, omdat we verschillende onderdelen hadden 

oplossing

« Econocom heeft de HC3 Edge van Scale Computing geïmplementeerd die de stabiliteit, ondersteuning en eenvoud bood die we nodig hadden om onze winkels te moderniseren met IoT voor het optimaliseren van het koelen, verwarmen en de klantervaring. Hun oplossing overtrof ook de concurrentie op het gebied van total cost of ownership en eenvoud. »

Als onderdeel van de upgrade wilde Delhaize een hypergeconvergeerde oplossing implementeren die haar beheer-, support- en onderhoudskosten drastisch kon verlagen, zodat ze haar budgetten kon richten op het verbeteren van de klantervaring en er tegelijkertijd voor kon zorgen dat de IT-omgeving de groeiende toepassingen zou blijven ondersteunen.

Sinds de implementatie door Econocom van het Scale Computing HC3 Edge-platform op servers van Lenovo heeft Delhaize de managementtijd met 75% verminderd en de hersteltijd met 99,9% verbeterd. 

Scale Computing HC3 Edge biedt een uitgebreid systeem dat het totale IT-beheer automatiseert, waardoor organisaties tijd, geld en middelen besparen.In combinatie met Lenovo biedt Scale Computing HC3 hoge prestaties en een pay-as-you-grow flexibiliteit, zodat Delhaize met een gerust hart de behoefte aan overbevoorrading kan elimineren, wetende dat haar IT-infrastructuur zowel nu als in de toekomst aan de eisen kan voldoen. Naast een vereenvoudigd beheer biedt het Scale Computing HC3-product ook een uitgebreide reeks herstelfuncties die Delhaize in staat hebben gesteld om de disaster recovery te verbeteren.

One digital company